Nöjd med dagen!

 
Och varför det då? :p Tja allt har rullat på precis som det ska.. Var eländigt seg med mockningen. Klar med stallet först till kl 9. Men sen hände något och jag var visst effektiviteten själv. För 11.30 hade jag kört 2 hästar och fixat klart alla förmiddags sysslorna. Vad hände liksom.. Ving och Valle fick komma in till lunch, dom andra fick komma in lite senare. Dom har ju både gräs och vatten i hagarna, så det går ingen större nöd på dom. Bara skönt att dom får vara ute lite längre. Ving och Face har gått på vattenbandet på eftermiddagen, Face tycker det är lite läskigt fortfarande, men duktig är hon. Sen dök vår duktige veterinär Micki upp. Klart han är bra, han är ju finlandssvensk!!! Och Opera fick sig en liten uppfräschning. Lite sliten i bägge dom högra knäna. Kan man säga så? Höger fram- och bakknä iallafall! Skönt med henne på det sättet att hon genast visar, och mycket tydligt också, om något inte är helt 100. Har också i stort sett packat klart till Nectarine. Sista jobbet imorgon, jag rattar! :) Jag hoppas, och tror på: Endorfin kick delux. Att köra fort med henne när hon är på topp är, tja bättre än himlen för en travfantast tror jag!
 
Sen har jag och finaste fröken i Halmstad varit ute och joggat på banan. 4 varv blev det idag. 2 bakvarv och 2 rätvarv. I rätvarv var det lite mer att titta på, men inga dumheter alls. Direkt när vi kom in på banan, i bakvarv förstås, så var det en häst som gick montéjobb. Brydde hon sig om den? Inte då! :) När vi höll på avsluta, också i bakvarv, kom det en häst i sulky och en under sadel joggande förbi. Där hade hon koll på vad man gör; tar tag i bettet och ökar steglängden. Ingen ska förbi! Lilla snuttan hon har allt på klart!! Snällt saktade hon av när jag höll i henne och pratade lungt med henne. Men grund instinkterna finns där minsann!
 Imorgon blir det några varv på slingan och sen ska hon få skor. Eller iallafall bakskor, sen får vi se om Petri kommer ihåg att ta med framskor till henne.
 
 Hade tänkt baka idag. Men jag glömde bort det när jag handlade, så jag får ta det imorgon istället. Eller på lördag. Blir ju skyldig Urban ett bakverk nu när hon blir skodd... :p
 
 Nu ska jag ta en dusch. Har precis intagit middag. Blev en tallrik yoghurt. Vanilj och citron. Riktigt god faktiskt. Och några knäckebröds mackor med ost. Vad jag handlade? Ett par nya jumpa doijor till stallet, ett par rosa gummistövlar också till stallet, yoghurt, hundmat och lösgodis. Mat, vad är det? :)
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: