En lång kväll..


 Sitter på jobbet och slöar. Har precis tryckt i mig en pizza. Enormt gott, men nu är jag riktigt äckligt övermätt! Men det kan behövas. Fortkörning idag. Pin var jättefin i första sulkyjobbet sedan hon startade i december. Söta lilla räkan! Som inte är nån liten räka längre, nu ska hon börja gå i mellanvagn tillochmed! Valle var inget bra alls, han fick gå motion istället. Blir veterinär på honom i veckan. Surt sa räven.. Nectarine och Ving var lugna och fina efter ombehandling. Prewiew gillar inte måndag alls, kunde Peter konstatera. Han var lite blek när han kom in. Nästa måndag ska jag berätta för henne att det är tisdag innan han kör ut, tyckte han. Försöka duger.. Nu är det bara att vänta på att klockan ska gå. Notte startar i lopp 10 ikväll. Favorit i ett P21 lopp. Tjoho! :) Men tufft att vara favorit när man står 40 m på kort distans. Men motståndet är ljummet och det är bara en häst på grund distansen. Så vi hoppas på det bästa! Norsk blir det idag också. Så värmningen sker i långvagn och Kenneth är informerad om att han får köra upp henne till stallet och hon blir helt mongo när han ryckt.. Skönt att ha honom som kusk såna gånger kan jag säga! Han bara skrattade och tyckte att ja men det löser vi. Så nu hoppas jag på vinnarblommor ikväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: