Uppstigning samtliga inblandade!

 
 Det gällde där typ 6.45 eftersom pappa vaknade då, så gjorde hundarna det också. Och efter att dom fått gå ut och kissa så var det brottnings match i MIN säng. Det var två helt oförstående och mycket ledsna hundar som hamnade på andra sidan min sovrums dörr kan jag säga. Tur att dom kunde krypa ner i soffan med pappa och slicka alla mentala sår. Vid 11 när jag steg upp var trion på ännu en promenad, för då hade det slutat regna. Nu har jag försökt förklara för dom att när man får sena långpromenader så gäller det att sova länge på morgonen. Och sen punkt och end of discussion.
 
 Nu har jag precis avslutat min frukost, vädret börjar se tärligt ut på andra sidan fönstret. Börjar vara dags att klä på sig och fundera lite på vad man ska pyssla med idag. Kl 19 är vi bjudna ner till Skåne och familjen Wall på middag. Ska bli så skoj! Och jag vet vad allt travfolk tänker: det är ju Åbergs idag!!! Och ja, jag skippar det i år. Orkar inte vara bakfull och umgås med folk som jag till största delen varken känner, bryr mig om att lära känna, eller helt enkelt inte bryr mig om. Så vi tar och kör på ett säkert kort istället. Nu vet jag att det kommer att bli en super kul kväll, med många skratt i goda vänners lag. Inga slagsmål, gräl eller tårar what so ever. 0 % drama. Så skönt. Och så kommer jag dessutom att må bra imorgon. Jackpot liksom! :)
 
 Ja så kan jag berätta att det har regnat på förmiddagen, och åskat. Så även inne på Halmstad travet. Bjuder på en bild av min stallgång, jag har snott den från min vikaries facebook. Men jag tror inte hon stämmer mig för det.
 
 
 
 Kan säga att det är skönt att det är tröskel in till boxarna, så dom klarar sig även när det blir såhär. Fast det är pain in the ass när man ska sopa in i boxarna när det inte är vatten på gången.. ;p  2ra gången på 1 år det är översvämmning. Men det ska komma mycket vatten på en mycket kort tidsperiod för att det ska hända.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: