Nästan perfekt söndag!

 
 Upp i morse och fodrade och släppte ut "hobby stallet". Mockade och gjorde klart till fröken också. MEN orkade inte köra då. Trots fint väder. Åkte hem, åt frukost i lugn och ro. Sen gick vi, lataste duon i stan, och la oss igen. Och med oss menar jag mig och Jackson. Inget smaskigare, tyvärr.. ;) Upp vid 13.30 igen. Världens storm på G. Suck. Körde fröken, plus poäng till mig.. Hon var fin, men vänstra hasen är gallig som fan nu. När vi kom in så vilade hon vänster bak också. Så det lutar åt operation i december. Tusan!!!! Ställde henne på kyl, snyggt ordant med en bukgjord och ett bandage så satt slangen fint. Problem? Näe hon rörde inte en fena. Överlägsen 1 åring. Nöjd var hon när hon fick mat, nytt spån i boxen och fleecetäcket på efter duschen.
 
 Sen hastigt ner till jobbet, duscha Jackson, duscha själv. Svira om till civila kläder och in till stan och Cissi. Nyvaxade armhålor och ben senare så tog vi en fika på Expresso House. Lax bagel och varm choklad. Udda kombination, men gott! :) Jaja blev en pepparkaks muffins också. Sen videre på bio; Breaking Dawn part two. Den var bra, riktigt bra. Inte som boken. Men bra ändå.
 
 Aj jo, var ju och skulle lite snabbt hämta mössan ur bakluckan också. Öppnade den lite halvt och böjde mig in och.... slår förstås ögat i kanten. Så nu är jag prydd med en snygg blåklocka under vänster ögat. Nice! Men när man slår sig själv får man slå hur hårt man vill! Dessutom är det, åtminstone i Finland, misshandlade kvinnors dag. Och när nu ingen annan misshandlar mig så gör jag det själv, så jag får vara med på ett hörn. Hade jag ingen aning om, mamma upplyste. Precis som jag råkar veta att Brynäs förlorade mot Luleå igår. 1-8. Det råkar komma sport på nyheterna, och nyheterna kommer mitt i filmerna på 4:an. Annars hade jag aldrig haft en aning om att dom ens spelat.
 
Mycket yrande nu igen. Lev med det! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: