Har man inte huvudvärk så kan man skaffa!

 
 Tja det här har ju inte varit den bästa dagen hittills i livet direkt. Hade tänkt släppa ut Fanny naken och Tubbe i exemtäcket direkt på morgonen, men nej då blåste det utav bara h-lvete och inte var det varmt heller. Så gräva fram utetäckena och byta från pyjamas på bägge innan det blev något utsläpp. Höll på glömma att mata fåren, hönsen och kaninerna. Sov några timmar till. Ont i hela kroppen och mest i halsen när jag släpade mig upp. Blev att slänga i sig frukosten och åka in med mamma och hennes kaniner till veterinären. Hon upptäckte igår kväll att den ena hade en knöl under hakan och långa framtänder. Fick genast veterinärtid hos en av de lokala veterinärerna. Tog med bägge kaninerna, bara en kom ut igen. Den som kom hem i en låda blev diagnostiserad med skelettcancer i underkäken. Övretänderna hade växt för långa pga att tandrötterna i underkäken dött av cancern och undertänderna smulades sönder. Lätt äckligt. Stackars kaninen. Så nu är den ena alldeles ensam, utan brorsan första gången någonsin. Nån som har en flick-kanin över?
 
 Sömmade om mr Tubbe här ikväll, och lyckades förstås dra ena skon sned. I brist på städ så skulle jag rikta den mot tröskeln. Jag kan berätta att det inte är en helt lysande idé ifall dörren är uppstagad med ett järnspett. Det gör riktigt, riktigt ont att får ett sånt i skallen. Men skon blev rak, påslagen igen och den sista skon likaså. Och Fanny blev longerad i stormen. Så jag anser att det är 1 till mig och 0 till järnspettet. Fast jag har en bula stor som ett plommon i bakhuvudet. Och huvudvärk. Så huvudvärkstabletter konsumerar jag idag också. Suck.
 
 
Bjuder på en hederligt stulen bild av mammas kaniner. Är alltså en av dessa som fortfarande lever och söker en flickvän. Han är kastrerad. Och rätt så grinig..


Kommentarer
Postat av: Sandra

Ha fundera på dete med exem. Mosi hadd äcklitg mycky eksem när jag först tog över honom. Han klia sig och såg riktigt skit ut i pälsin. Jag börja smöri med helosan sol varje dag och hadd på ett exemtäcke. Han fortsatt att skrubb sig, fast int lika mycky. Satt på switch pour on, elå va e nu heter, å upptäckt senare att han hadd haft löss då jag hitta döda löss under magan på honom en gång när jag tvätta honom. Så he kan händ att lössen va en del av bovin va gäller hans extrema kliande.
Han börja få första symptomen på cruchingsyndrome så jag beslöt att klipp honom på våren så att han sku slipp gå men vinterpälsin halva somarin. Då händ nånting fantastiskt. Sommarexemen försvann! Behöva aldrig smöri, aldrig exemtäcke, int ens för mygg( men då finns de ju int nästan alls nå knott och mygg här på ön heller om man jämför med andra ställen)-han har ju dock alltid möjlighet att stå i skugga om han vill så han slipper solen om han så önskar. Så jag funderar på om he i Mosis fall va så att han fick ont av att pälsin va så tjock så he blev en obalans men bakterier och klåda i huden då he blev varmt. He enda jag gör nu men exemet åtanke är att jag ger honom äppelcidervinäger i kraftfodre och smörjar mot myggen under magan på honom. Nu då han e klippt om somran så e han undrebart frisk och fin i pälsin. Exemen tycks kuna bero på så mycky olika saker, bara man hittar rätt orsak så kan e lyckas att man får bort e.

2013-04-30 @ 16:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: