Nu ska våren vara här då

 
 Sista april. Snart är det höst igen! Nej usch. Nu ska man inte vara så negativ.
 Har hittat den kursen jag behöver gå. 5 dagar. På Åland. 8-21. Fy fan alltså. Och 1300€ dessutom. Har absolut noll lust att åka ner och gå den. Noll! Och skulle va så jäkla typiskt att precis efter man har lagt nästan en månadslön, som jag inte har, på den där j-vla kursen så får dom igenom att den inte behövs längre. Och jag vill ju bara jobba extra. Och riktigt på riktigt vill jag inte jobba på sjön överhuvudtaget. Skulle va nice att första gången någonsin ha ett vanligt jobb, 7-4 och 5 dagar i veckan. Dessutom är det så fruktansvärt lätt att skita i alla planer när pengarna rullar in, även om man inte trivs med det man gör egentligen. Har ju testat.. Men vad ska man göra istället då?
 
 Sjön vs. Hästskötare
 
 Gemensamt: Du jobbar häcken av dig
 Hästskötare på plussidan: får vara ute jämt, kommer oftast hem på kvällarna och några timmar fritid per dag
 Sjön på plussidan: man får betalt, man får faktiskt vara ledig, man behöver aldrig tänka på jobbet när man är ledig.
Hästskötare på minussidan: man är aldrig ledig, man får inte ens inärheten på tillräckligt betalt för det man lägger ner och offrar.
 Sjön på minussidan: man är inte ute en minut ens när man jobbar, det är riktigt riktigt tungt, när man är på jobb så jobbar man 24/7 i princip.
 
 Och det är då de jobb jag har gjort i mina dagar. Hm. Nej jag vet ju inte om jag ens fungerar på ett "normalt" jobb.
 
 Bättre väder idag. Fanny fick gå ut naken, och Tubbe i exemtäcket. Stackarn, flickorna tycker han ser riktigt dum ut! Fanny lät tillochmed bli att köra bort honom från hans höhög imorse. Hon måste ha tyckt att han kunde i alla fall få äta om han nu var tvungen att se så dum ut..
 
 


Kommentarer
Postat av: Jessica.H

Alltså måst man betala kursen själv?! Vilket rån.

Svar: Yes! :(
Malin

2013-04-30 @ 14:12:04
Postat av: Emmi

Gillar som sagt inte det med kursen kostnader, men gillar desto mer att jag får en chans att umgås med dig en stund, då det är ett år sen sist typ! :)

2013-04-30 @ 21:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: