Träning

 
Skulle blogga igår, men blev visst aldrig riktigt av. Helt tydligt.
 
Hur kommer det sig att jag alltid har mest läsare de dagar jag inte bloggar?
 
Igår fick bägge barnen motionera. Calle fick gå en ny väg, han är väldigt ologisk hästvis, han tycker det är skit tråkigt att gå samma väg jämt. Han är mycket piggare och gåvillig när det är ny väg. Knashäst. Han missade visst den delen i bruksanvisningen som sa att hästar är vanedjur. Men modig är han iallafall. Stod en traktor med lyftgrej på flaket och lastade stockar när vi var påväg hemifrån, liten visserligen, men ändå. Tror inte föraren såg oss före vi var jämte, för han slutade "vifta" med kranen då. Calle försökte ta ner till skritt strax innan, men tog genast trav på nytt när jag petade på honom. Ironiskt nog tyckte han stockhögen var mycket läskigare påväg hemåt, när det inte stod nån traktor, flak och lyftkran iväg och skymde den. Då var han tvungen att gå på andra sidan och blänga på den. Sötnöt!
 
Fanny fick gå en 8km tur. Hon börjar sakta men säkert kännas bättre igen. Jag brukar känna mig eländigt stressad när mina hästar är knackiga, men helt okej att hon är det nu. Går ändå inte att köra jobb, och jag har bara väntat på att hon ska bli dåligt egentligen. Hon har växt på höjden sista året, men nu sista två månaderna har hon lagt ut på bredden och blivit nästan dubbelt så kraftig. Så i nåt skede hinner ju kroppen inte med på alla plan. Dessutom får jag ett ordentligt träningspass varje gång vi strechar. Det är inte hennes favoritsysselsättning direkt, om man säger så. Även om det är skönt efter så är det då ta mig f-n inte hälsosamt. Om man frågar fröken långöra iallafall.
Däremot tycker hon det är rätt gott att stå inne nån timme med Back on Track täcket på. Och minst lika bra är det att få bogen insmord med arnika innan man får ute pyjamasen på och blir utslängd igen. Tur att nåt är bra..
 
Tubbe totalvägrade träna igår på dagen. Nix och nej, han skulle vara i hagen. På kvällen hade han gått med på att bli longrerad, men då tjurade jag ihop. Så han fick nöja sig med att dra galoppintervaller i hagen när mamma longerade Chicko. Troligen så tröttnade han på allt smackande och drivande och var tvungen att visa att "så j-vla svårt är det inte att röra på kroppen!" däremot hade nog ett mumintroll varit smidigare, för när jag tog in och visisterade honom fick jag handen full med blod. Suck. Smidig åldring hade ett fint litet jack efter en brodd mitt på vänster bak. Så det blev sårputs, omslag och bandage. Som mamma missade ta av imorse. Men det såg iallafall fint ut när jag tog in honom idag.
Och idag fick han en 7,4 km lång tur. Svettig blev han stackarn. La på ett par gamasher och bakboots och körde lite rappare några km. Inte fort på nåt vis, 2,15 gick den snabbaste km:ern på. Så idag var det hans tur att bli inpackad i Back on Track och ett fleecetäcke och stå inne och tugga hö. Tidigt insläpp där, men det är redan nyårsafton, och eftersom han lyckades slå på sig redan igår så kan han just stå inne. Smäller lite nu som då redan. Barnen ska få bomull i öronen inatt. Dom är ju ganska orädda som det är, inatt får dom härda nerverna ännu lite mer.
 
Nu ska jag slänga in en bit lax i ugnen. Förrätt på gång!
 
Djuren får extra mycket morötter och äpplen i kvällsmaten. Dom har ju födelsedag nu!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: