Presentation

 
 Tänkte att jag ska presentera mina hästar lite närmare, vissa av er har koll, andra kanske tycker att det är en smula intressant. Först ut är då gammelman, känd som Tubbe men heter riktigt på riktigt:
 
Twobell
född -02
e. Dylan Lobell u. Madame Sky ue. Larabello
 
Ni som är extra obervanta ser det direkt, Dylan Lobell, Larabello. Två bell. Twobell. Nej jag har inte fött upp honom, det är inte jag som varit så fyndig! Jag träffade Tubbe när jag var 19 och sommarjobbade hos Magnus Lillieborg. Jag råkade bli kvar där i sex månader, och jag råkade leasa Tubbe. Han var för dålig för att Stig H ville ha honom träning. Detta trots att han var världens sötaste, kan ni förstå? Leasade honom ett år, första halvåret gick innan jag vågade erkänna detta för mina föräldrar.. Efter ett år så bönföll jag pappa att vi skulle köpa honom. Och så blev det tackochlov. För med mycket uppför och nerförs backar. Ehrlichios bland annat, så är han utan tvekan den snällaste, goaste och gladaste kille man kan tänka sig!
 
Han är dessutom den av mina egna hästar som sprungit in mest pengar. Han har gjort 85 starter, på det har han 4 segrar, 17 andra platser och 14 tredje platser. 419 590 kr har det inneburit. På en karriär som varat från 4 års säsongen, senaste starten är gjord i höstas, som 10 åring. Men nu jobbar vi mot kval igen. Han har aldrig gått sönder, är det något som är fel så anstränger han sig aldrig. En bra egenskap, för när han är i slag så är han en tiger! Går på alla distanser, rekorden ligger på 13,0 ak, 15,5m, 16,3l. Så han är inte alltför pjokig. Lite tufft i hans nuvarande klass i Sverige, men här i Finland ska han nog duga rätt så bra.
 
 
 
 
 
 Det här är gamla bilder på stjärnan, från 4 års säsongen.
 
Förra sommaren
 
 
 Nu i vinter, lite lätt skillnad på sommar och vinterfärgen!
 
Tubbe är den enda häst jag haft/har som jag kan garantera att jag aldrig kommer att sälja. Han blir kvar tills vi måste ta bort honom av hälso, läs ålders, skäl.
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: