Paket

 
Var och hämtade ut ett paket på posten idag.
Leverans från Borgeby Kryddgård.
Jag beställt en del örter, lite goda teer och hälsogodis. Toppenbra sortiment har dom, rekommenderar starkt. Det är ett svenskt företag, men för en avgift för 300kr skickar de inom hela EU, det är fraktkostnaden oavsett hur många kg man beställer. 
 
Örterna jag beställt är gurkmeja, pepparmynta och munkpeppar.
Munkpeppar åt Fanny en kort period först. Sen blir det uppehåll med alla andra örter för ännu en gurkmejakur, för avmaskning och tillbaka till det vanliga med nypon och björk.
 
Pepparmyntan ska jag främst ha att koka en ny sats gröngröt med. 
 
 
 
Inte bara jag som tycker det är kul med paket. Dock gillar andra delar av familjen paket av helt andra anledninar än jag... ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: