Vilda åldringar

 
Skulle motionera dom där lite yngre invånarna i hagen igår, men dom var inte så sugna på det. Tur att gala tanten var på hugget och jagade dom med både hugg och sparkar när dom ville stanna och lata sig. Hon höll igång över 5 minuter, bockade och hoppade över bommen som ligger på marken. Jagade inte en gång, var bara att promenera runt lite i lugn och ro. Fick gå därifrån sen så hon inte skulle motionera på sig en hjärtinfrakt!
 
Idag har jag varit synnerligen omotiverad. Red Lorei en vända, städade och hämtade två höbalar. Vår stallplan är dessutom så lerig att det var förenat med enorma bekymmer att få balarna avlastade och bil och släp därifrån. Fick skuffa balarna en bra bit med handkraft i leran. Kände mig sådär lagom slut efter det. Hade tänkt rida Fanny senare på kvällen, men var riktigt lagom att knalla hem och slå sig ner i soffan efter det lilla fyspasset....
 
Dagens roliga nyhet att det sen imorse finns grodrom i våran damm! Det innebär att iallafall några av de grodynglen jag räddade från uttorkning i fjol har överlevt för att återvända för att föröka sig i dammen. Ni som följt min blogg ett tag vet redan att jag är väldigt förtjust i grodor och grodyngel!
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: