Idag var hon dyr!

 
Vi börjar väl med det odelat positiva, va?
Skulle köra i kylan idag, och slängde på henne gamasher, knäkappor, senskydd, semi tunga fram boots och en lång check. Går nu inte att köra intervaller nånstans, men gasa på bitvis kan man ju. Och hoppas på att det inte kommer möte just då. Körde ut utan check, värmde ca 4 km, stannade och satte upp checken. Förstår ni hur underbart det är att ha ett väldresserat djur så man bara kan göra det? Stanna, stiga ur, checka upp, gå sätta sig i vagnen igen och köra videre. No drama! Och herre min tid vad fin hon var när jag släppte på henne, alla gångerna!!!! 
 
Däremot fjällar hon nu också på korset. Och hennes skorpor ser exakt ut som regnskållor. Så är nog nån muterad form av det Lori har då också. Lori såg också bättre ut idag förresten. Så nu är det hexocil tvätt som gäller mest hela tiden. Har haft hem och tvättat seldyna, schabrak och lite annat smått och gott. Loris täcken är redan tvättade en gång, ska ta fleece täckena så snart torkrummet är tomt. 
Men skönt att ha koll på vad det är nu iallafall! Lori måste haft det med sig, i vilande form, som blommat ut nu när det varit fuktigt. Hon frös ju så hon skakade första veckorna, så hon hade tjockaste vintertäcket på sig då. Måste ju ha hjälpt till med bakterieodlingen. Men lätt att vara efterklok!
Har faktiskt köpt kollodialt silver att spreja på också. Ska ju vara bakteriedödande. Vill inte använda jodopax, alkohol eller äppelcidervinäger när hon redan är så torr i skinnet!
Så slut smörjt är det, Virkon ska inhandlas imorgon och så ska alla grejer sprejas med det också.
Bra att skaffa sig nåt att göra va?
 
När jag mockade hagen hade jag uppjagade damer med mig som hjälpte till. Vet inte riktigt vad dom hade spanat in för läskigheter. Passade på att jaga iväg dom från mig, varken jag eller skottkärran var sugna på att bli översprungna och tog lite bilder samtidigt. Då var ju Lori förstås och drog en praktvurpa på isen. Så otroligt jäkla klantigt, hon vred sig, men glömde flytta benen, så rakt ner på bogen och skurrade flera meter. Blev sår på bogen, plus en ordentlig blödning under huden, upprispad kota och ett sår på höften. Skämdes gjorde hon! Hon gjorde ju samma sak en av de första gångerna vi var ute och red ensamma. Stupade rakt i backen för att hon glömde flytta fötterna när hon skulle kolla in en grej åt sidan. HUR klantig får man vara?
 
 
Snygg bild va? :p
 
 
 
 
 
Jag kan fortfarande galoppera, så ni vet!
 
 
 
 
 
Så här inpackad blir man efter man gått fort och blivit tvättad!
Men ut i hagen åker man ändå...
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: