Lite mer produktiv dag

Motivationen är verkligen inte på topp just nu! Så mycket kan jag verkligen säga och vara helt och hållet ärlig. Men lite har jag fått gjort idag iallafall. Fanny fick skritta en vända. Att hosta som om världen håller på gå under gör inte att man 100%igt kommer undan att motionera! Trycker ju fortsatt in så mycket mat som det bara går i henne och motionerar hon inte så orkar hon inte äta så mycket heller. Havren har vi ju dragit ner till ett minimum nu förstås, men greenline och betfor äter hon i stora lass.
 
Elsa visade tydligt att hon ville gå långa länken idag, hon tänkte svänga vänster istället för höger. Tyvärr var matte inte med på noterna så vi tog korta vägen ändå. Så då höll hon bara ett rejält tempo istället! Fick sitta och bromsa henne hela vägen. Verkligen skillnad mot förra årets inkörningsprojekt. Han såg verkligen ingen poäng i att öka tempot när jag bad honom. "Vaddå, jag travar ju redan!?!" var hans åsikt. Elsas åsikt är mera "Varför springa långsamt när jag kan springa fortare???"  Har faktiskt aldrig suttit bakom en så ung häst som har sånhär talang och vilja. Hoppas verkligen jag kan förvalta henne!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: