Varför starta när man kan åka till veterinären?

 
Vi skippade blodprov, halskollen sa tillräckligt om tillståndet.
En bakteriegrundad, kraftig halsinfektion. Misstänkte ju starkt att det var allvarligt eftersom hon hostar så illa men knappt snorar något. Hon var full med slem hela vägen ner i lungorna, men extremt klibbigt i konsistensen så inte konstigt att det inte kommer ut nåt.. 
 
 
Så otroligt imponerad var hon dock inte av dagens undersökningar.
Veterinären hade lite tidspress så han bad mig raka henne för ultraljudsundersökningen innan vi kom..
 
 
Snyggt va? Har ju suckat om att jag behöver klippa henne igen, så jag började när jag väl var ombedd! Med baktanken att jag då var så illa tvungen att fortsätta sen..
Men värt det var det. Terhi, osteopaten hade helt rätt och lårbensbursan var ordentligt inflamerad. Så den är nu behandlad. Hoppas nu verkligen vi har hittat alla fel på henne, känns lite som att både sekundära och grundproblem börjar vara lösta nu. Håll tummarna! Vi har fyra veckors startkarens, egentligen tre men han tyckte att vi skulle ta fyra för säkerhets skull. Så i slutet på januari siktar vi på start igen!
 
Däremot tog mitt, Fannys och klippmaskinens tålamod slut med 3/4 delar avklarade. Så inatt är hon inte vacker alltså.
 
 
Andra sidan är snäppet mer klar. Dock ej 100% den heller. 
Jag avskyr klippa häst, och jag är sjukt dålig på det!
 
 
Såhär vackert är stallet när Fanny fått härja runt med en hökärra. Ni vet väl att det godaste finns på botten va? Nå det behöver verkligen städas upp ändå. Blir morgondagens projekt! Har ju dock sopat, måste jag tillägga.
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: