Oj vilket uppsving!

Hände visst nåt här på bloggen igår. All time high och allt! Och alla som hört av sig på nåt vis har varit väldigt positiva till min nya satsning. Eller tilltänkta prova på, ska vi kanske säga..
 
Jag kan iallafall tala om att min kropp högljutt meddelade att den led av motionsöverdos imorse. Herrejisses ändå vad trött i kroppen jag har varit hela dagen! Misstänker att det var den där lilla övningen att sömma om Fanny runtom som var förödande.. Har dessutom bestämt mig för att sko Lorei själv resten av dräktigheten, så lär få lite mer övning med det framöver. Men lär vara snäll mot mig själv och bara sko två fötter i taget..
 
Imorgon är det veterinärdags för Fanny, och på tisdag kommer Pentti och skor henne samt verkar Elsa. Dessutom blir det premiär för Elsa i vagn närmaste dagarna! Hon rör sig framåt i tömkörningen numera, men är väldigt kinkig med styrningen. Och ingenting fungerar om hon ska ha tungband, då är det usch och blä för hela slanten! Har nu klickat hem ett unghästbett, efter att ha konsulterat den förträffliga Facebook gruppen "Vi som tränar travhästar". Hoppas det hjälper oss på traven! Verkar dock vara väldigt vanligt att köra in unghästar utan varken tungband eller checkrem. Vilket har använts i precis vartenda stall jag varit med och kört in unghästar i. Utom det första, men det var ett rent under att ens någon överlevde inkörningarna, än mindre att alla faktiskt gjorde det.. Så vi lär försöka utan tungband och hoppas att det går bra. Checkrem och slaggjord ska däremot sitta på, better safe than sorry! Har inte tid att bli skadad, och det är så sjukt dyrt med nya grejer!
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: