Poänglösheten fortsätter

Har inte fått någon veterinärtid till någon jag känner är värd att åka till, så vi har helt enkelt tagit semester nu. Ägnar lite tid åt att umgås med folk istället (och deras hästar..) Har hjälpt min kompis Ida med hennes förtjusande shetlandsponny Hilma. Hilma ska långtradar tränas, för dom bor bredvid en vältrafikerad väg och hennes matte behöver bitvis köra på trafikerad väg för att komma till bra körvägar. Så vi promenerar och hurrar av lycka när sopbilar och långtradare är på ingång. Hilma är jätteduktig, men behöver nog moraliskt stöd i grimskaftet några gånger till innan dom vågar sig ut på egen hand. Trevliga diskussioner har vi, och motion får man. Så trevlig semesteraktivitet tycker jag!
 
 
 
 
Har dessutom varit och kört fort med Susannes Milla, så även liten dos av travlivet har jag fått mig.
 
 
 
Elsa och Viira har vi börjat tömköra. Elsa påminde återigen om Bamses åsna när tömmarna kom på, så känner lite att alla mina hästar är jätteroliga just nu..
 
Igår checkade jag ut helt efter att ha varit på ponnykörning, hundpromenad och vattenkörning åt hästarna. Drog iväg till bästa Majliden och umgicks, drack vin och blev bjuden på mat av familjerna Nygård/Wall. Så otroligt trevligt! Jackson var med och blev väldigt uppvaktad av två höglöpande damer, tog flera timmar innan han tinade upp mot damerna i fråga och när dom började bli riktigt intressanta gick vi hem.. Typsikt, sa han. Och jo, han är kastrerad, men han gillar tjejer ändå!
 
 
Så blir det även soffan och några bra böcker nu, för vädret sammarbetar inte så mycket just idag!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: