Gårdagens start

Igår var det äntligen dags för årsdebut! Favoriter och enda A-häst i programmet. Nå vi levde inte riktigt upp till förväntningarna.. Men överlag är jag väldigt nöjd, hon gick 1.19,0 med galopp. Gick iväg väldigt bra från start, var bara en som var snabbare ut än oss. Tyvärr valde jag att gå ner på innerspår genast när vi kom iväg mycket snabbare än 1:an, tänkte att vi kanske kunde hålla upp ledningen, men 4:an var snabbare och precis när jag valde att gå ut i andra spår för att gå upp i dödens så galopperade den, och kusken kastade ut den mitt framför nosen på oss, så jag fick ta upp hastigt och kasta ner henne i första spår igen. Det klarade hon av utan galopp, ett smärre under! Inte många hästar som skulle gjort det.. Obs, den kusken klarade sig utan böter fast kommentatorn tillochmed konstaterade att han störde oss! Men hon tappade lite rytm och fart av det tilltaget förstås, så när det sen kom en snabbt i andra spår så blev det en kort galopp när jag försökte försvara ledningen. Vi tappade lite mark, men ingen position och kom snabbt upp i rygg ledaren. Där blev vi kvar... Satt stenfast hela vägen in i mål, kom ut i andra spår i sista sväng men det var hästar överallt så jag fick gå ner i första igen och jaga på det som gick..
På plus sidan så var hon väldigt mycket snabbare från start, men hon kändes inte riktigt lika stabil i traven. Ny balans av nöden? Men och andra sidan travade hon bättre i kurvorna. Tvärspeedig är hon ju verkligen inte, men får hon en bit på sig så går det fort. Hade 1.12 som snabbaste tid första varvet (från start) när vi blev av med ledningen gick det bara 1.16,5 men då hade vi ju hunnit bli störda så rytmen for.. Efteråt var hon inte ett dyft trött, 81 i puls. Fick låna en pulsmätare av grannen, hon hade inga planer på att stå stilla 15 sammanhängande sekunder så jag fick räkna hjärtslagen inte.. Påväg till duschen dök hon efter allt gräs hon kunde se. Linda ben gjorde man med livet som insats, ungefär. Men hon var glad, positiv, ville verkligen tävla. Hon tyckte det var högst onödigt att vänta enda till sista loppet. Varje gång det gick iväg ett lopp stod hon och lyssnade när det gick iväg. Sen viftade hon med lite ben, hoppade och ryckte och tyckte att "se nu missade vi att va med igen!" Ingen luft sög hon heller, nya rump-pluggen fungerade!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: