Idag var det vår!

Jisses vilket väder vi har haft idag! 10 grader varmt och strålande sol. Alla hästarna har gått nakna och njutit idag. Mycket uppskattat. Tubbe tyckte det var så härligt att han totalvägrade komma inärheten av mig när det vankades motion. Är man pensionär så har man tydligen såna rättigheter.
Lorei hade inga såna preferenser, som tur var. Underlaget nu varierar verkligen från dag till dag. Lyckades hitta 600 m som höll för intervallkörning, och jisses vad jag fick åka.. Första två gick rätt så lungt, sen föll poletten ner om vad vi höll på med och den fjärde fick jag knappt stopp på henne, femte var minimalt bättre och sen vågade jag inte köra flera.. Hade ingen klocka med mig, trodde inte att det skulle gå att köra fort. Sa åt Lorei att hon fick vara menatalt förberedd på att gå ett skrittpass med gamasher. Men tji fick jag! Är det likadant väder imorgon har jag ännu en raka jag kan köra på, dock med mjukt grusunderlag istället för is.. Verkligen omväxlande. 100m var helt perfekta redan idag..
 
 
Lorp var nöjd att få gå ut naken fast hon var svettig, hon var för fin för att rulla sig i snön men att rulla sig i ladan i halmen gick ypperligt sa hon!
 
Fanny fick till sin stora lycka gå motion idag, första gången på 3 veckor. Hon var som hon brukar, avslappnad och fin bortåt, tung på bettet och hopp-eli-hopp på hemväg. Vänster fram kändes dock rent. Så det var skönt! Efter vår motionstur fick hon till sin egen och Elsas lycka gå ut i stor hage med Elsa och Chicko. Blev några boksprång, pip och en omgång våldsamt rullande. Elsa blev uppspelt hon också, men eftersom tant Fannys bakben sprattlade ganska mycket så såg hon till att hålla Chickos bastanta rumpa mellan sig och dom okontrollerande bakbenen. Chicko såg lagom lycklig ut mellan två sprattlande varmblod.. Är det för mycket begärt att få stå sova i lugn och ro när det är varmt och skönt? Hon lyckades till sist få slut på sprattlandet genom att introducera dem till att tugga på en redan rätt uppäten asp dom har i hagen, så fort dom nappade på erbjudandet så vände hon rumpan till och ställde sig och sov.. De tre är en rättså härlig flock faktiskt!
 
Elsa fick komma in och jobba lite på eftermiddagen, selen har vi ju haft innan, men nu åkte huvudlaget på. Lite i största laget det med, men inga större konstigheter. Däremot ville hon inte stå så pass stilla att jag fick nån bra bild.. I helgen ska vi introducera tungband och om det är bra underlag ska vi gå på promenad med grejerna på!
 
   
 
Inte bara jag som ser klara likheter mellan mor och dotter va?
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: