Ösregn varvat med strålande sol

Vilket väder vi har haft idag! Började regna strax efter kvälls stallet, det regnade hela natten, hela morgonen och hela förmiddagen. För att sen bli strålande sol på eftermiddagen! Alla som väger under 500kg var mycket skeptiska till att gå ut imorse. Hundarna fick jag släpa med mig, och Elsa likaså. Skulle behövt nån som släpade mig också, var en mycket snabb morgonutfodring och utsläpp!
 
Men vid 14 tiden kunde jag plocka av alla täckena så alla kunde njuta i solen. Elsa fick gå med Fanny i lilla hagen imorse, eftersom det var rätt så halt då! Men efter lunch släppte jag ihop dem alla i stora hagen, som tur var fanns det mest slask på marken då. Och som Elsa har sprungit och busat! Härligt att se henne så glad över att få springa.
 
Fanny och Tubbe kom sig bägge ut på en kombinerad skritt och motionstur under sadel. Shira och Jackson gick promenad med mommo medan jag och Fanny var på tur, sen hängde Jackson med på en tur till med Tubbe. Som lyckades övertalas att bli infångad när han knappt kommit på benen efter sin eftermiddags tupplur..
 
 
Dom här två alltså, strålande sol ute, så ligger dom inne och sover!!
 
 
Mommo kom och passade på få sig förevigad med fabbo Tubbe. Dom matchade väldigt vackert! Han är kanske inte jätte imponerad av att få låna Fannys grejer, men söt är han i rosa ändå.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: