Fina, men sura tjejer idag

Idag var en såndär dag när man inte hade lust att göra nånting överhuvudtaget. Och kom inte och säg att det bara är jag som har såna perioder.. Vet att alla har dem, och dom som påstår annat ljuger. Hade som tur också en sån dag så jag inte behövde göra så mycket. Fick tillochmed boxarna och hagen städad innan jag masade mig iväg till stallet på eftermiddagen. Fanny och Jackson var ute på en gemensam skogspromenad. Skulle antagligen kunna släppa iväg de två på egenhand. De har full koll på vilken rutt som gäller! Inga konstigheter där faktiskt, inte ens nån längre jaktsträcka blev det för Jackson, trots att skogen är proppfull med hjortar nu.
 
Elsa fick gå längre sträckan för andra gången, men vi måste nog ha med oss sällskap så vi får den befäst ordentligt. Den är verkligen full med farligheter! Stockhögen var farlig idag också, vi kom dock förbi den på första försöket nu, om än med en liten tango uppvisning strax innan. Sen är det en sopsorteringsstation på våran vändplats, också långt ifrån okej! Och vända ner till höger på avfartsväg går inte, man måste gå förbi och vända för att svänga ner år vänster när det är dags för vägbyte. Kom opassligt bil med släp förbi när vi skulle ha vår "byta väg diskussion" så vi var tvugna att köra förbi så den kom om oss. Elsa sket blankt i bil med släp men drog igång en äkta foxtrot när släpet var jämte oss; "för här sade du mig att vända senast och det vill jag inte". Sen vände vi och trippade ner på tilltänkta väg ändå.. Men där hade det då tillkommit nån trädplantering och skyddande plankor över trädplanteringen, så det blev 90 graders sväng in på gårdsväg, men blev sen tvärstop för det låg en roddbåt en bit fram där. Så sen stod vi som en tjurig åsna mellan köttätande monster.. Fick stiga ur, ta henne i grimman och leda henne förbi trädplanteringen. Sen kom vi hem fläckfritt. Jobbigt med bestämd dam som börjar ha bra kondition alltså!
 
 
"Du ska sela av mig och ge mig godis, inte ta några j-vla bilder" sa den minen..
 
Floyd klarade sitt kval idag, på 1.21,3. Såg spänt ut första hundra metrarna, men gick riktigt fint sen! Han hade spår 4 i volten, så duktigt av honom att knalla iväg därifrån felfritt om än inte direkt snabbt. Tror han kommer att bli en riktigt nyttig travare framöver, han är hos en lugn och stabil tränare som är van att köra besvärliga hästar och dessutom kör dem själv i lopp. Vinnande kombination för vassa hästar det!
Blev dock att titta hemifrån för in del. Var minusgrader inatt och kom underkylt regn på morgonkvisten så kändes inte alls aktuellet att sätta sig i bilen och köra 110km med sommardäck!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: