Investeringar, tävlingar och utgifter

Nu så är man hemma igen. Nya klippmaskinen har anlänt. Har köpt en dyr, tyst och bra en ihop med 2 vänner. Ska sälja min gamla för att täcka min del i underverket. Ska inviga den snarast, Fanny börjar bli ordentligt hårig nu. Skönt med henne, har aldrig behövt klippa henne mer än en gång, för hon sätter bara päls två gånger i året. En vinterpäls och en sommarpäls. Nackdelen är bara att inga veterinärklippningar heller växer igen nångång.. På tal om päls så har Elsa kommit på att det blir vinter snart, hon håller på tappar all sommarpäls på en gång.
 
 
Såhär såg gången ut efter att Elsa blivit borstad före och efter sin motionstur. Då är all päls jag fick i nyllet under körturen borträknad... Tyvärr inte bara päls hon tappar, ena bakskon var borta också. Har bokat hovslagaren till torsdag redan innan, men vi hade bara tänkt sko henne fram. Fick ringa och be honom fixa nya bakskor och planera in helskoning istället. Skon är naturligtvis väl gömd i leran, har gått ett oräkneligt antal varv i hagen och letat. Typsikt. Tur att vägarna är mjuka av allt regnande så vi kan träna ändå!
Hon tränade utan assistent idag, för första gången. Så duktig är hon alltså!
 
 
Otroligt skönt att dom kan gå alla tre tillsammans nu alltså! Eller alla fyra, kan man snart säga. Lillebror växer så det knakar, inga tvivel om att det bor en liten i Lorpans mage längre!
 
Fanny gick en lång motionstur, 14km i vagn på ett bra sätt idag. Imorgon blir det tidiga galoppintervaller och sen en behandling med kraniosakralterapi och akupunktur. Men snart behöver jag inte alls ha nån annan som kommer och behandlar. Har gjort klart med en god vän i Sverige att hon ska åka till Sätrabrunn och köpa ett "allternativ behandligts paket" åt mig som Sven Lindblom satt ihop och säljer.
 
 
Är så supertaggad över dethär, känns som att jag har allt jag nånsin kan behöva för att hålla hästarna i skick framöver! Kommer att behandla lite hästar åt kompisar också, för att finslipa tekniken framöver! Blir både födelsedagspresent och julklapp från mig själv..
 
Fanny kommer inte med i några travlopp just nu, finns väldigt få att anmäla till också. Men har iallafall anmält ut till nästa Distanstävling. Blir ännu en klass 1 på 24km för oss. Sen siktar vi in oss på högre klasser nästa år. Min plan med henne nu är att försöka starta travlopp när vi har något lämpligt, men nästa år blir nog tyngdpunkten på att gå genom klasserna i distans relativt snabbt. Kommer att försöka sälja henne som just distanshäst i nåt skede, hon kommer nog att bli betydligt bättre på det än vad hon är som travare. Men hade ju varit rätt häftigt att få rida ett mästerskap först.. Får se vad tiden och ekonomin bär med sig, helt enkelt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: