Regn och rusk

Regnade hela morgonen och förmiddagen, plus halva eftermiddagen.. Passade på att göra lite andra ärenden istället och tog hästarna och stallet på kvällen.
 
Elsa fick ett motionspass på blöt åker. Det var lite spännande, hon skyggade för nåt väldigt odefinierat i diket och gjorde ett rejält skutt som tack när jag inte lät henne skygga undan. Bra med slaggjord ibland. Var bara ett litet skutt och inga problem att få henne under kontroll efteråt. Måste säga att jag tycket det är skönt att hon testar lite! Sen kom det en incident med när det lät när vi körde genom en vattenpöl också, blev en oväntad explosion framåt och inte mer än nån enstaka meter innan hon var fint under kontroll igen. Spännande med alternativt väder!
I onsdags tog vi lite miljöträning med cyckel, det hade vi inga direkta problem med. Ska försöka få till lite träning med barnvagn också. Bra skills att behärska i tidig ålder det med!
 
Fanny fick sig ett lättare galoppjobb idag. 4 intervaller i backen. Ser sån skillnad på hennes kors efter 5 omgångar med TENS maskinen så det är helt sanslöst! Harmar mig så otroligt att jag inte tog bilder innan jag började! Och inte har jag fotat desto mera efteråt heller. Men skillnad är det iallafall!
 
Hästarna tillbringade förmiddagen och morgonen ungefär som jag gjorde..
 
 
Tubbe och Lorei fick jag väcka för frukost..
 
 
Tubbe behövde mycket övertalning för att stiga upp. Var jättemysigt när det var nybäddat ju!
 
 
Mamma fångade ett mycket suddigt bildbevis på vad Elsa gjort fram tills lunch...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: