D-day

Idag var det då äntligen dagen när våra 10 dagar skritt var över och vi fick börja trava igen. Det firade vi med årspremiär på isen. Eller firade, hade ont i magen över det hela så blev motion först sent på eftermiddagen när jag äntligen tvingade ut mig i stallet. Första stegen tänkte jag verkligen "nej jävlar, skjut oss bägge två" men hon var lite osäker själv på hur det kändes med kroppen och det var långt ifrån ren trav innan hon kom igång. Lite hoppsa-steg levererade hon nog, rullade över i galopp nån gång men hon var både väldigt laddad över att få sträcka på benen och lite spänd på underlag och omgivning, så känner mig ändå försiktigt optimistisk. 
Såpass optimistisk att jag ikväll anmälde och betalde in oss till årsdebuten i Distans. Som kommer ske på vår hemmaklubb i Myrkky 10 mars. Vår trogna hjälpreda Ida kommer att agera groom åt oss och klassen är en 2.1 (23+13km) Vi siktar självklart på både godkänd ritt och en framskjuten placering. Just ni är vi hela två ekipage som är anmälda till hela tävligen, krävs tretton till för att den ens ska bli av, så håll tummarna för oss att det tillkommer "några" tills anmälningstiden går ut 4.mars..
 
 
 
Första man göra när man kommer ut i hagen igen är att kasta sig på rygg. Sen går man och dricker vatten! Elsa var lite tjurig för "det där täcket brukar ju faktiskt jag ha..." Tant Fannys åsikt om det blir översatt troligen ganska exakt; "skit ner dig skitunge"...
 
Elsa hade ledig dag. Rodeouppvisning under mockningen blev det som tack för det..!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: