Ett litet fall framåt (?)

Körde min motivationsdödande häst idag. Tror hon känner på sig att både hon och hela mattes sportintresse hänger på en mycket skör tråd. För idag var det inte så mycket att anmärka på... Klurar som bäst på om det kan vara för att jag tog bort hennes sula vänster bak igår, tryck mot strålen kanske? Eller om det hade effekt att jag gnuggade henne ordentligt med starkare grejer i förrgår? Eller om hon bara behövde några dagar att reda ut sin kropp? Inte fan lätt att veta, men imorgon kan hon ju vara katastrof igen, så gäller att vara lite nöjd när man kan... 
Nån som var riktigt nöjd var min lilla Jackson som fick hänga med på 7,5 km motionstur. Mumma för en liten hund det. Han hölls på vägen idag, för jobbigt med snön i skogen när det går undan..
 
La ner lite mer tid på Elsa på eftermiddagen. Har ju mest oroat mig och slitit mitt hår angående hopplösa långörat sista tiden och mest bara rutinkört henne. Gigantiskt fail på den. Hon har musklat sig rejält mycket mer vänster bak och är lite muskelfattig på höger sida. Aldrig fan kan man göra nåt rätt alltså!?! Våran osteopat/akupunktör påpekade det förra veckan och rättade till henne, tiittade på det då men fick väl i all oro över den andra inte riktigt in hela intrycket i skallen.. Har kört med boots högerbak sen dess men lämnade bort det idag. Vill inte överanstränga mitt i allt heller.. Ett under att man tidigare kunde koncentrera sig på 8-11 hästar samtidigt tidigare och nu verkar 2 vara för mycket.. Kan ha att göra med att jag inte behövde betala för att lösa alla problemen på dom där 11 iochförsig. Hästar=dyra problem. Hoppas nu att jag kan reda upp fröken Elsa utan veterinära insatser...
 
 
Känner ett behov av en sånhär...
Tur att jag inte har nån hemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: