Icke produktiv dag och mer snö

Idag har jag just inte gjort nåt alls. Helt otroligt stel i kroppen efter gårdagens behandling.. Släppte som tur var när jag väl började röra på mig!
 
Elsa fick gå en motionstur, hon var nån konstig kombination av lite slö och väldigt på tårna. Var mycket konstigheter som var farliga idag.. 
Sen selade jag på min stackars oälskade häst som aldrig får nån uppmärksamhet och skrittade ut med henne några kilometer. Tänkte att om hon var lika stel som jag kunde det vara bra...Men erkänna att hon tyckte det var trevligt att komma in och bli selad var ju ailafall helt otänkbart. Lika grinig som en grizzlybrjön med PMS alltså. Ack så nöjd under turen och efteråt dock. Blev en ordentlig streching-stund också, innan hon fick sin eftermiddagsgröt. Som hon hör och häpna åt upp precis allt av. 
 
Klasserna och anmälningarna till vår första hemma distanstävling har kommit upp nu. Våran klass är på 36km. (23+13). Nu hoppas vi bara att vi är fit for fight då!!! Våran trogna groom är redan bokad, hon är redo att vara en mycket irriterande fotograf. Tyvärr gillade bloggen inte alls storleken på bilderna vi tog senast. Men bra blev dom ändå..
 
Började snöa när vi tog in hästarna. Kommer lite var dag just nu. Tycker det kunde komma mycket några få gånger istället. Gillar inte själva snöandet, bara när den ligger på marken!
 
Tycker denhär sista delen här passar väldigt bra in på mig och min häst.
Och ändå har vi just nu en vän som har betydligt större klippkort hos veterinären än vad vi har just nu! Om än att deras ärenden är lite mer akuta än våra är. Man ska vara tacksam för det lilla antar jag..
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: