Inte så muntert just nu

Har varit hemma någon dag nu, men har inte känt för att blogga. 
Körde mitt problembarn direkt jag kom hem, Var inte det minsta nöjd, kunde inte säga var "problemet-för-dagen" satt alls. Kändes mest som lite här och där. När vi väl kom in igen så stod hon bara och avlastade höger fram. Så antar att det är där största problemet sitter. Hade som tur var bokat veterinärtid redan innan jag kom hem. Kalla det en dålig feeling. Så på tisdag ska vi till Seinäjoki och Mari Vettenranta igen. Men mitt tålamod sjunger verkligen på sista versen med hennes kropp och krämpor nu. 
Nu ägnar hon veckan åt att vara tjurig och svartsjuk för att Elsa får träna och inte hon. För att göra saken än värre har jag dessutom motionerat Tubbe igår och Chicko idag. ORÄTTVIST!
 
 
 
Elsa tränar på hur fint som helst, hade det inte varit för henne så hade jag varit helt uppgiven!
 
 
Mor och dotter i snöstorm.
 
Har bestämt mig för hur jag kommer att göra med hästarna framöver också. Lorei kommer att säljas i höst. Som avel eller sällskap. Fanny kommer att säljas som distanshäst när säsongen är slut, eller tas bort ifall hon inte blir frisk och fräsch. Gammelmannen är inte heller särskilt pigg och fräsch för dagen, så det är lite oklart hur länge han hänger med också. 
 
Så när mina två är avyttrade, på ett sätt eller annat, kommer mamma och jag troligen köpa en arab tillsammans. En som hon kan rida dressyr på och jag kan tävla i distans. På min önskelista står det fux valack. Så lär väl bli ett skimmel sto... Men vi är ungefär ett år ifrån det!
 
Så kvar blir Elsa och "lillebror", samt okänd arab. Föryngring i flocken! Igen..
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: