Äntligen lite kyla igen

Ja nu börjar kvicksilvret äntligen visa lite minusgrader igen. Det är helt vettlöst halt på hela ön just nu. Pappa fick ta traktorn och dra upp ett par "nästan grannar" ur diket ikväll. Ironiskt nog var dom påväg med en sandsäck för att sanda sin infart... Skulle man tro på nån högre makt så skulle det ingå en bedjan om att slippa tappskor i aftonbönen!
 
Fanny fick jogga 14 km idag. Första 6 km:rarna kändes hon jätte, jättefin. Satt och joggade med slaka tömmar och hon var 100% avslappnad och rytmisk. Pratade i telenfon samtidigt och gjorde misstaget att just innan vi la på säga: "Och äntligen känns hon riktigt fin igen" ungefär 2 minuter senare började hon slarva i traven, öka tempot och lägga in galoppsteg. Kändes verkligen som hon hade funderat en stund och kommit på att 'nej såhär kan vi ju inte ha det, morsan kan ju inte tro att jag är frisk och fräsch! Tänk vad ledsen hon blir om hon inte har nåt att slita håret av sig för'. Pappa frågade milt om jag funderat över ifall hon är hypokondriker. Och ja, tanken har slagit mig!!
 
Tens:ade henne över korset och gluteus muskeln efteråt. Fick en del reaktioner när vi höll på, och när jag släppte ut henne i hagen så hade hon en hel gäspnings-session. Vi har dock en djupvågsbehandling preliminärbokat för 10 februari, Ser storligen framemot den, både för hennes och min egen del.
Passade på böjde ihop henne fram efter jag strechat. Fick oroväckande reaktion vänster fram. Vilket ganska är exakt det enda ben jag inte oroat mig för att det ska vara nån hälta på... Förhoppningsvis fick hon bara nervsläpp på mig och tyckte jag kunde lägga av. Det lär visa sig!
 
Elsa är igång och småhostar lite igen, så hon fick stå över träning. Blir ledig vecka för henne nu, för att vara på den säkra sidan.. Kan garantera att det snart är godnatt för hennes mjölktänder. Hon ska med våld ha nånting i munnen jämt och ständigt just nu. Grep, skottkärra, pinne, mattes arsle, en jackärm, Fannys öra... Gissa hur populärt vissa av dom där tuggobjekten är?! Och sur som en hel låda citroner blir hon när hon inte får vässa tänderna med utvald kroppsdel heller. Höjden av oschysthet liksom. Söta är dom när dom är små, men ack så trevligt när vissa delar av utvecklingen har kommit och gått!
 
Åker iväg på jobb några dagar igen nu, har dock lagt in tidsinställda så gott som var dag här. Speciellt imorgon kommer det ett inlägg som jag skulle behöva massor med feedback och inputs på! 
 
 
 
Ser framemot att nästa lilla gryn kommer till världen dock!
Även om den också kommer ha mjölktänder som ska ut...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: