Avsiktliga galopper idag

 
Idag blev det galoppintervaller för Fanny, sex stycken på åkern. Vet inte om hon var jättenöjd. Hon var bra i skritten hela vägen idag, men i traven ville hon skjuta ut rumpan till vänster ganska rejält fortfarande. Tror jag fick loss lite av vad det nu är som är problemet med lite skänkelvikningar och öppna. Sen försökte hon hela vägen, vad hon trodde var hem, berätta att hon ville galoppera. När vi väl gick in på åkern var hon väldigt nöjd första rundan men hela sex intervaller tyckte hon var lite att ta i. Blev ju flåsig för typ hela 2 minuter, och svettig om öronen bevars!!!!
Sen blev det strech, eftermiddagsmat och en rejäl Tens-behandling.
 
En av dagens assistenter hade åsikter och väder och temperatur. Det var inga direkt positiva tongångar...
 
 
 
Elsa fick gå en tuffare runda idag, och dessutom sträcka ut lite en bit. Det svåra i den ekvationen var att få henne att sakta av igen. Höjden av onödighet! Vi har haft klent med morötter ett tag nu, och Elsa har brukat få en morot efter avslutat värv. Nu har hon fått några nävar mysli istället ett tag. Idag hade jag med morötter igen, men Elsa upplyste mig om att jag mera kunde tänka "både och" istället för "aningen eller". Bara att göra som prinsessor begär, sålänge dom sköter sig så bra som hon gör!
 
Blir snabbjobb på banan på söndag för den stora damen, har jag lasthjälp så får den lilla damen följa med och gå motion där. Länge sen hon var inne!
 
Här på kvällskvisten passade jag på att äntligen testa på Tens på mitt eget klena knä. Var inte sista gången!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: