En liten önskedröm

Finns en hingst som debuterar i aveln i år som jag är lite sugen på...
Han är 6 år i år, har tjänat 2.9 miljoner och gått 1.10,4 ak. 12 segrar på 35 starter. 
 
 
Dessutom i överkomligt pris för en hingst efter Muscle Hill. 3000+25000 kr + moms då naturligtvis. 
Det negativa är ju att det blev väldigt färgglatt med mitt eget avelssto.. 15,8 i inavelskoefficient är en bra bit högre än jag egentligen vill ha. Och andra sidan ska det bästa man kan linjeavla på vara Valley Victory 3+4. 
 
 
 
Vi får helt enkelt hålla dethär esset i rockärmen en tid. Är ju trevligt om han hade hög dräktighetsprocent och dessutom blev tillgänglig i Finland. Vilket jag redan ställt frågan om! Ägaren skulle forska lite i saken. Och strax därefter plingade strax till i telefonen med en bekant som gärna hoppar på och bokar om nåt år, så med lite tur så är flera intresserade och vi kan få en skaplig rabatt! 
Och andra sidan skulle det egentligen räcka med fölungar ett tag efter den som nu är påväg... Den som lever får se!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: