Snabbjobb

Ja det gick verkligen hela dagen för en timmes snabbjobb! 
Men vädret var strålande och så även hästen, så det kunde det ju vara värt då.
 
Stackars Simone höll på avled innan vi alls kom iväg, jag har köpt nya paddar. Av äkta, obehandlad fårull. Dom luktar får, väldigt mycket får. Fick titta runt mig vad det var som lät när jag packade fram dem, kom hastigt fram till att det var en viss fröken som fick en "lätt pulshöjning". Ögonen i kors och lätt hyperventilation förekom också. Men när hon väl fick nosa på dem och konstaterade att de inte levde eller var desto farligare gick det an att ha dem på benen tillochmed.
 
 
Ack så välmatchad häst!
Tubbes innetäcke som införskaffades under hans tävlingskarriär. Tror han haft det typ 2 ggr. Nu fick frusna småländskan använda det istället. Stort plus på att det råkade vara lila!
 
 
Frökna var riktigt, riktigt fin i dagens jobb. En rejäl värmning, där hon var lite onödigt ivrig. Följd av 3*800 i 30 tempo. Skritt en km följt av 2000m i 1.30 tempo, det var lite klent med motivationen några gånger under 2000m:rarna och hon sökte checken några gånger (nån sån hade hon inte) men avslutade rappt på 1.24 ur sista sväng. Pulsen låg på 76 när vi kom in och hon var fortfarande pigg och framåt när vi joggade av, så jag kommer att anmäla henne till 7.12 nu. Känns onödigt att sitta och köra 220 km för att köra snabbjobb när hon ändå är så pass fin nu. Anmäler henne istället, så får hon tassa med invändigt och få lopp i kroppen istället. Spelar ingen som helst roll om hon blir utan pengar, hon får gärna sitta fast och klättra i rygg av löpvilja första starten!
 
Måste bara sitta och ringa runt till lite kuskar imorgon. Sånt är jobbigt, lättare när man kan kryssa i sig själv som kusk. Men jag och min hand är nog lätt bänkade året till slut, minst, tyvärr! Skönt att kunna träna själv iallafall.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: