Vår?

Solen skiner och det är plusgrader om dagarna. Småfåglarna har vaknat till liv och kvittrar så glatt, Högholmens björnar har vaknat och mina flickor är brunstiga. Kan ju för tusan inte vara vår än? Skulle ju vara minus grader enda in i april!?!
 
Nå än är körvägarna perfekta iallafall. Bägge de stora har gått intervaller idag. Simone har sträckt en muskel i vänster lår i nåt skede och tränar lite försiktigare just nu. Sådär lagom typiskt, nåt nytt nu när trampet äntligen börjar vara läkt och jag började titta efter lopp igen...
Elsa värmde som hon redan tjänat en miljon, men i själva intervallerna gick hon bara och spände sig och fungerade inte alls fullt ut. Många stora och konstiga snöhögar längs vägen torde vara att skylla på. Vi värmer nämligen en annan väg än vi kör intervaller på. Får klura på om jag ska våga köra henne med helstängt i nästa jobb. Brukar ju inte ha det hemma för att jag vill att hon ska ha koll på eventuella bilar vi möter.. Men men..
 
Lilla syster har första brunsten på gång och det är lite besvärligt. Inte lika besvärligt som för stora syster dock, för hon pratade med Ariel som om dom var mor och föl, istället för systrar idag. Kort därefter stod hon och "hörrade" kärleksfullt åt sin höhög också. Jag fick däremot en väldigt mörk blick när jag skrattade åt henne..
 
 
Den här förtjusande björnungen hjälpte till att mocka hagen idag. Resten gick att muta med lunch hö, men lilltjejen prioriterade annorlunda hon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: