Diverse behandlingar idag

Idag har vi haft fantastiskt duktiga Terhi ute och behandlat lite hästar. 
Jag misstänker rätt starkt att min kära Fanny häst aldrig tänker sluta göra mig gråhårig. Iallafall inte så länge som jag har henne kvar. Hon har fortfarande ont i princip hela kroppen. Allra mest i bogarna just nu. Men Terhi fick upp henne rätt så bra, och gav mig flera bra råd och tips om hur jag ska jobba videre med henne. Så nu är det bara att gnugga videre och se till att få ordning på henne en gång för alla!
 
Elsa fick också en behandling. Terhi var mycket imponerad över hur väluppfostrad hon är. Kommentaren var "jaaa såhär uppför ju inte 2 åriga ridhästar sig direkt...". Skönt med travare! Eller för all del, tror jag skulle kunna föda upp vilken sorts häst som helst och ha den super väluppfostrad från första början tills sista dagen. Livet är så mycket bättre med välskolade djur alltså. Tänk om fler människor skulle förstå vad hanteringen och uppfostran som föl och unghäst gör?!? Skulle aldrig köpa mig en finskfödd häst, just för att det inte är nån välkänd sanning i dethär landet. Sorligt men sant! Men tillbaka till Elsa, hon hade lite spänningar här och där, är svagare i höger sida. Men sådär naturligt svagare i den och vi ska jobba lite extra på att stärka upp den bara. Otroligt skönt att ha en "normal" häst att behandla och lägga ner tid på alltså!!!
 
Lorei hade ärende åt mig när jag städade hagen, framförallt behövde rumpan klias! Jobbigt när kompisarna bara käkar hö och inte alls har tid att hjälpa en väldigt dräktig vän med såna problem alltså.. Sen kom minsan Elsa hastigt stegande och undrade "vad tusan gör du med min mamma va???" Så vi gjorde slag i saken och plockade in tant Lorei för en rejäl rykt, lite brodd fix och allmänt pyssel. Rätt så skönt, sa hon. Elsa och Fanny var ju mindre nöjda och vi höll inte på komma in i hagen igen pågrund av deras närgångna oro över vad vi hållit på med egentligen!!!
 
Imorgon tränar vi lungt och försiktigt igen, ny dag och nya tag.
 
 
 
 
Kolla kulan alltså! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: