Djupvåg idag

Då har både jag och Fanny fått Djupvågsbehandling idag. Fanny hade ont i princip överallt. Men tog åt sig och svarade bra på behandlingen. Blir inte klok på den hästen alltså.. Mest ont hade hon i höger bog/armbåge så det var ju logiskt iallafall. Förhoppningsvis har hon mest sträckt sig i hagen och behöver inte nån ledbehandling. En kur anti-inflamatoriskt skulle vara ack så mycket bättre tycker jag! 
 
Förutom behandlingen idag så hade vi en liten incident på kvällen.. Alltså VAD har jag gjort för att förtjäna världens mest svartsjuka häst??? Dag 5 som hon är halt och följaktligen inte tränar. Elsa tränar ju dock, och "min matte ska inga andra hästar hava jämte mig" tjurade ihop vid kvällsinsläppet och jagade sin stackars kompis genom grinden för hon skulle då iallafall inte komma in först också... Kontraproduktivt eftersom löshäst på stallplanen onekligen kommer in först. Var ju påväg att ta in dem så fick som tur var stop på resten innan dom var ute, knöt ihop grinden och tog fatt på ledsen Elsa som stod några meter bort och blängde på sin dumma tant. Kul med hästar nästan jämt alltså...!
 
 
Men Elsa tränar på fortsatt jättefint. Om detta svartsjukedrama ska fortgå måste jag ju ställa Fanny i egen hage, och jag vet precis hur j-vla populärt det kommer att vara alltså...
 
 
 
Började snöa när vi var längst bort på vår motionstur. Rejält snöiga blev vi innan vi var hemma! Som tur var kollade mamma väderkartan på telefonen. Fanns inga snömoln alls inärheten av oss. Så det var ju helt tydligt fejk-snö. Vi gick nästan på den... ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: