Hur många hästar behöver man?

Alltså att vara biten av "avelsloppan" är då ta mig tusan inte lätt. Och att numera vara intresserad av två grenar är än mindre enkelt, det kan jag minsann berätta för er! På hästfronten ser det ju nu just ut såhär:
 
1) Fanny: 7 år. Problembarn, fungerar inte direkt till nånting och är mest bara skadad och/eller sjuk varvat med att sliter av sig skorna jämt. Dock med det mest stabila psyke som gjorts.
 
2) Elsa: 2 år. Extremt talangfull, envis som synden och har ett humör som kan göra vem som helst mörkrädd.
 
3) Lorei: 10 år. Trippla senskador i bagaget. En hel del nerv och bestämda åsikter. Har dock en hel del mindre bra erfarenheter i bagaget och har varit vandringspokal från tidig ålder.
 
4) Ofödd. 0 år.
 
Nu skulle ju då absolut någon behöva säljas. För jag har ju fått för mig att göra föl nr 6 i ordningen. Betäcka med en arabhingst och tillverka en blivande distansstjärna. Hur gammal jag är när den är i tävlingsför ålder ska vi dock inte alls räkna på, får ju andnöd med mindre. Men som min mamma poängterade: kör jag in den så är den ju vältränad redan när den får börja tävla. Och dessutom kommer den förmodligen att gå att sälja. Tyckte ju att hon skulle vråla "NEEEEJ inga fler" men inte ens den bromsen fanns det. Misstänker att den där avelsloppan bitit henne också..
 
Det enda logiska skulle ju vara att göra sig av med nr 1. Den pengaslukande sko-avslitaren. Men vem ska jag tävla med sen då? Med god tur är ju Elsa igång som tidig tre åring. Men distans får hon inte gå förrän hon fyllt fyra och tävla på riktigt när hon är fem först! Lorei är definitivt ingen distanshäst, och henne gör jag ju föl med, så det är definitivt inget allternativ det heller. Inte kan jag sälja henne heller; jag gör ju föl med henne! Elsa kan jag ju inte sälja, när jag äntligen har en häst som kanske kommer duga på travbanan! Så skulle ju behöva sälja den som inte är född än. Men hens syskon från pappas sida går som skållade troll just nu, så det känns ju lagom kul det heller. 
 
Och mammas två är inga allternativ att tävla distans med heller. Tubbe börjar ha lite för mycket krämpor, och för att inte tala om att han inte har nån kondition. Än mindre vaccinationer och pappren i skick. Samma med Chicko. För att inte tala om att hon skulle få dåndimpen och dö av upprördhet över att inte få skena på i ledningen hela vägen. Komma ner i puls? Jamen javisst, sisådär nästa år
 
Så är det nån som har en häst att låna ut till distanstävlingar från och med hösten om jag säljer Fanny???
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: