Framsteg!

 
Simone har inte hostat en enda gång idag, vi var ute och joggade och hon snorade inget efteråt heller. Så nu har vi nog en friskförklaring inom räckhåll! Hon blev strechad och linimentad efter alla konstens regler efteråt. Hon är så härligt medgörlig med allt! Sen fick hon stå med spiktäcket en stund medan vi gjorde våra osteopati övningar, och det verkar hon vara rätt så förtjust i. Många gäspningar och tungstrechningar blev det iallafall.
 
Elsa longerade jag lite, var inte nöjd med hur hon joggade igår och än sämre var hon i longeringen idag. Masserade igenom henne efteråt och hittade rejäla spänningar mellan frambenen och runt vänster armbåge. Vänster framsko hade hon trampat av sig idag. I lördags var det höger framsko. Plockade av den högra nu också så hon får gå barfota en vecka. Sen blir det flapskor! Hoppas verkligen jag får bukt på denhär fläkskadan/sträckningen själv. Juli är en dålig månad att behöva hjälp med sina djur.. Gillar inte att alla ska ha semester samtidigt alltså..
Tur jag har lite nya hjälpmedel på ingång!
Mer om det i ett kommande inlägg, stay tuned!
 
 
Annars är jag nöjd med veckan. Lyckats beta av två av mina absoluta inte favoritprojekt; städat bilen och släpet. Bilen har jag nog inte städat på 2 år. Var så dåligt väder förra sommaren... Det är ju tillräckligt eländigt projekt även när solen skiner! 
Sen var jag så igång att jag putsade upp tävlingsselen också, och tvättade alla tillbehör. Hur länge den varit skitig? Ja senaste start var 1.12... Hrm...
 
Enda bilden jag tagit idag var på mästerjägaren Berta som försökte ta sig en tupplur, så den får illustera dagens inlägg.
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: