BFF:s

Morgonens hopsläpp gick väldigt odramatiskt.
 
 
De fick gå i gröna hagen från 7-10 men sen fick dom gå i vinterhagen. Vet inte riktigt hur Simone är van med gräs och eftersom det regnade inatt, första gången på en månad, så är det sockerchock i gräset nu.. Klockan 10 kom Pentti och skodde bägge två, det gick bra, Elsa har numera 1:or så hon börjar nästan räknas som "stor" nu.
 
 
Vid lunch hade dom varit vänner i åratal och delade höhög!
 
På eftermiddagen fick Elsa åka till banan och gå snabbjobb med Jackson som överlyckligt sällskap. Hon gick okej, men kändes lite stel och kantig. Men inte så konstigt det som hon har hållit på kissat och ställt upp sig stup i kvarten i helgen! 
Simone fick sadeln på sig och vi gick ut på en liten skogspromenad. Tubbe hängde med, långt efter i vårt kölvatten. Men hon stegade på i bra fart och gick obekymrat fram över både stock och sten, skogsstigar som asfaltsväg. Hon var lite skeptisk när jag gjorde iordning henne men var väldigt nöjd när vi kom tillbaka. Såhär långt har hon ätit allt hon fått, druckit väldigt bra och varit enkel och sammarbetsvillig i allt så jag är väldigt nöjd med mitt köp! På onsdag blir hon identifierad och sen är pappersexercisen äntligen över, bara jag får tillbaka passet med finska klistermärken.
Så faller det sig så lagom att Terhi, vår akupunktör och kraniosakralterapeft kommer på torsdag, så då blir det en behandling för henne innan vi börjar träna på riktigt. Som hittat!
 
Nu ska jag gå lägga mig, har varit dåligt med sömnen alltför många dagar nu och börjar bli rejält sliten.. Efter att jag kom hem från jobbet kunde jag inte sova för att vi skulle ta bort Fanny, vilket blev uppskjutet en dag och gjorde att jag inte kunde sova följande natt för att vi skulle ta bort Fanny, sen kunde jag inte sova för att vi hade tagit bort Fanny och dessutom steg jag upp mitt i natten och körde bil i 8h för att hämta Simone.. Sen sov jag som en död 3 h på eftermiddagen, kunde inte somna på kvällen och vaknade flera gånger när jag väl somnade. Så håll tummarna för att det blir mer sömn inatt....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: