Första träningspasset

 
Idag blev då Simone identifierad, så vi är på god väg med att göra en finne av henne. Sen fick hon dessutom följa med in till banan för första gången. Hon verkade synnerligen lättad över att få sele och vagn på sig, äntligen någon ordning, tycktes hon säga. Och oj vad hon var trevlig att köra! Kunde inte vara mer nöjd med henne såhär långt.
Blev naturligtvis inget tufft jobb för hennes del, hon fick mest jogga på för att bli av med eventuell kvarvarande stelhet efter resan. 3000m fick hon sen  tuffa på i 1.45 tempo ungefär, vilket hon gjorde på ett mycket bra sätt. Hon frustade en hel del när vi började jogga och höll på i ungefär 500m så det lossade säkert en del slem i halsen på henne. Hon har snorat en del vitt sedan hon kom, men lätt hänt att man blir lite snorig när man stått på lastbil så länge. Pigg är hon, hostar inte och äter och dricker jättebra så är nog bara rören som behövde rensas lite. 
 
Imorgon blir det en lätt longering innan det är dags för akupunktur och kraniosakral-terapi. Sen kommer hon att vara ledig några dagar när jag sticker iväg och jobbar. Sen börjar vi träna ordentligt när jag kommer hem igen!
 
Jag är inget videre bra på att vara fattig, så idag har jag beställt nya tävlingspannband. Råkar stå "Leap of Faith" och "Twobell" på de jag har nu... Och det är ju så lagom aktuellt. Blev dock "Stall Granfors" på de nya så de kommer att hållas aktuella längre. Och bad om räkning efter nästa lön. Trevligt med små egenföretagare. Snygga måste vi ju iallafall vara när vi startar. Har spikat debuten redan nu, blir samma lilla sommarbana som Fanny debuterade på. Gick ju bra då, enda gången det nånsin gick så bra så vi får hoppas att det är min turbana! Så håll nu tummarna för oss att vi är friska, krya och i god form den femtonde juli!
 
 

Har dock varit lat med att ta bilder idag, ni får ursäkta! 
Blir favorit i repris på första bilden efter att hon steg av lastbilen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: