Nybehandlade damer

Så var då bägge töserna både longerade och behandlade idag. 
 
Hade inte tänkt behandla Elsa denna gången, men eftersom jag inte alls var nöjd med henne igår så fick hon ta Tubbes bokade behandlingsplats. Hon har troligen halkat och hade en dunderspänning fram i bogen. Och den uppskattade hon inte alls att Terhi jobbade med utan höll mer på äta upp henne än uppskatta att få hjälp. Amper liten kaka, min Elsa. Men när det väl släppte så uppskattade hon iallafall resten och kastade bara nån mörk blick emellanåt när det kändes lite nånstans.
 
Stackars Simone kommer att få trauma mot finsktalande damer. Igår var det en som ryckte hår ur svansen på henne och idag var det en som kom och stack nålar i henne... Fy jädra vilken tur för dig att jag är en snäll häst, sa hon och hoppade bara jämfota några gånger och visade ögonvitorna lite. Förutom fasan över nålarna så tog hon emot behandlingen jättebra och jag fick några saker att jobba videre på själv. Inga stora grejer med henne, men lite härligt småfix som jag gillar pyssla med! 
 
 
Under hagstädningen var dom riktigt enerverande närgångna bägge två, det skulle minsann klias och pajas och inte städas nåt bajs alls. Dock härligt att Simone börjar komma fram och kräva närhet hon också, var första gången idag! Elsa ska ju dock vara allra, allra närmast och beter sig emellanåt som nån blandning av blinning och häftplåster...
 
Har även hunnit med att vara in till försäkringsbolaget med alla Fannys veterinärintyg och gjort en, man kan väl inte säga skadeanmälan när hon är död? Men dödsanmälan och har förhoppningsfullt lämnat in pappren för att få ut livförsäkringen. Håll tummarna för mig där, är ni snälla. Passade på att teckan liv och ansvarsförsäkringar på Ariel och Simone också. Vi har dissat veterinärförsäkringar på alla våra hästar, de kostar bara en massa pengar och dom betalar i princip inte ut för nånting längre, vilket dom tillochmed erkänner själva! Får jag inte ut hennes livförsäkring kommer jag sänka alls livvärde till 50€, man får nämligen inte bara teckna ansvarsförsäkring, dumt nog!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: