Lätt träning..!?!

Hade tänkt köra lätta motionspass med mina tjejer idag. 
Gick ju sådär lagom i stöpet det, eftersom det kom nån dm blötsnö inatt och plogning pågick när vi kvällsfodrade. Så då fick dom gå kortare styrkepass istället. Vad är väl en planerad träning? En bal på slottet? 
Imorgon ska jag iväg på jobb igen, tror dom ser framemot det. Det har blivit ordentligt tränat på sistone! 
Har några tidsinställda på kommande här inne dock, så om ni känner er uttråkade så är det bara att klicka in er här och hoppas på det bästa.. Hehe..
 
Går ju sådär som vanligt med mina planer angående hästarna. Hur kan det vara SÅ svårt att göra upp en plan och hålla sig till den? Känner att mina planer påminner starkt om en vindflöjtel just nu.
Lorei har nu bara sex veckor kvar till fölning. Så hon blir därmed kvar, kommer att säljas i ett senare skede. Lämnar det vidöppet om det blir att sälja henne och fölet, bara henne eller bägge separat. Men konstanten där är iallafall att hon kommer att säljas. Så om ni vet nån som är intresserad av ett avelssto:
 
född -08 e. Lindy Lane, ue. Supergill. Hon har startat 16 ggr, har ett rekord på 15,8 ak.
Ni som följer bloggen vet att jag är väldigt nöjd med första avkomman!
 
Fanny kommer också att säljas. Har ju sagt att jag ska sälja henne i höst, men lutar nu åt att jag kommer sälja henne ganska omgående istället. Dethär med att tävla en gång varannan månad är inget som direkt tillfredställer mitt tävlingsbehov. Det behovet har inte blivit uppfyllt de senaste fyra åren och det kliar verkligen i själen nu...
 
Planen att köpa arab känns också lite långsökt. Kommer ju inte få tävla oftare med en sån heller!!! 
 
Lutar åt att investera i en snäll travar valack istället, som kan starta både trav och distans. Har från chockerande många håll fått höra att jag borde skaffa en unghäst så jag har chansen att få fram nåt bra, men det är då det sista som är aktuellt. Har Elsa och eventuellt nästa fölunge som kommer "nerifrån" och får räknas som potentiella stjärnor tills motsatsen är bevisad. En medelmåtta som jag kan starta med räcker så alldeles ypperligt nu, scratch that itch. Quick fix, ni vet vad jag menar. Köpa en unghäst, oavsett travare eller arab gör ju att jag har 2-4 år innan jag får tävla alls. Har förhoppningsvis Elsa på banan nästa år, och distans börjar vi leka med så snart hon har åldern inne där också. Men nåt att tävla med tills dess, ja tack!!!
 
Jisses vilket gnälligt inlägg dethär blev alltså, ursäkta!
 
 


Kommentarer
Postat av: Fiioli

Eller så får du börja tävla i hoppning eller dressyr istället 😅 Dom tävlingarna kommer ju oftare.

Svar: Kräver lite skills som vi inte riktigt besitter och jag inte har nåt intresse av att lära oss... Tyvärr..
Malin

2018-03-14 @ 04:57:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: