Är man en prinsessa så glänser man!

Alltså emellanåt blir jag lite rädd för vad det är för juvel jag har hemma i hagen egentligen. Eller ja, just nu befinner hon sig i boxen för juvel-prinsessor avskyr att sova ute... Men ni förstår poängen... 
Elsa var igår in till banan för att gå sitt tredje "snabbjobb" och jag får snart börja ta bort "" för hon kan flytta på sig, den lilla. Denhär gången förstod hon att man kunde springa fort i bakvarv också, och mina intervaller i 2 minutersfart kommer jag att få springa själv om dom ska bli av (yeah right som om det skulle ske!?!). Utan vi håller oss där i 1.50 snåret istället. Man måste peta på henne två gånger, när man ska iväg och just innan utgången, den har en viss magnetisk effekt. Inte det att hon vill ut, men hon vill gärna gå glo ifall det kommer någon. Jag vet, hon är lite udda. Hon fick gå 2*1000 m igen. Kommer att öka på vartefter, kommer inte att börja köra längre sträckor förrän vi klarar 5*1000m på ett bra sätt. Skynda långsamt är melodin fortsatt.
Men för att förklara närmare hur jag är lite rädd för hennes kapacitet; andra 1000m intervallen så voltade vi några varv och körde sen rätvarv. I sista sväng inför utgången tappade hon sugen totalt och när jag petade på henne så slickade hon öronen bakåt, slog med svansen och drog iväg i 1.40.. På lätta fötter och med ett ton i tömmarna. Alltså jag vet inte om ni kan förstå den känslan... Och vilket jäkla djur gör det liksom?
Och det bästa med det hela är att hon är så cool. I januari ville hon ju bli het som en spis när man begärde lite fart av henne, nu svarar hon fint och lugnar sen hastigt ner sig och kan skritta oberört efteråt. 
 
Pulsen var 60 direkt vi kom in och plockade av selen...
 
Vad den sen var innan vi hade tagit oss in i duschspiltan är ju sen en annan historia. Tog en god stund, tur vi hade assistans! Själva duschandet går utan problem, hon flyttar sig inte en millimeter och är helt lugn, men in dit ska hon bara inte. Men sålänge man springer bra så får man ju vara lite prillig!!!
 
 
Tyvärr får ni gammal bild i repris, hade inget batteri i telefonen och kameran hemma, som vanligt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: