Lika snabb som "brorsan!?

 
Elitloppshelgen är till ända. Vet inte hur mångte året det var jag spenderade den på jobbet.. Nästa år borde det vara "veckobyte" alltså ska jag ha ledig helg sista helgen i maj. Och då är det dags att vara på plats!!! 
Några lopp hann jag iallafall se, försök nr två av Speedracet. Bägge Elitloppsförsöken. Och hallå, en helt ny aspekt av startstrulet; när jag timeat in min middagspaus EXAKT så jag ska hinna se bägge försöken, då är det inte läge att hålla på strula en kvart!!!!! Som tur har jag en snäll kollega som släppte iväg mig för att se försök nummer två ändå.. Sen passade jag in fyra års eliten perfekt, helt av den orsaken att vi stängde just innan och jag hade paus. Och det var det jag kommer att komma ihåg allra bäst av årets elitloppshelg...
 
Som han öppnade! Lexus Dream. Första 200 m exploderade han bara, och ställde av storfavoriten som skulle ta ledningen från spår 1 plätt lätt. Blev inte alls förvånad av att läsa att han stod för helgens snabbaste öppning, men 1.01,7 gjorde mig ändå lite lätt matt i knäna av att läsa.. Känns inte direkt sämre att ha en egen liten Lexus Font:are hemma i hagen. Gissar på att Lexus Dream såg ungefär lika ut framifrån när han var föl. Krävs långa, raka ben, smal bringa och tätt mellan frambenen för att få till den sortens katapultstart alltså...
 
 
Kommer dock att vara fullt nöjd om hon kan öppna i 1.06 fart som 4 åring. Hehe... ;)
 
Mamma har stränga order om dagliga bilder medan jag är borta. Börjar dock vara lite si och så att få till dem..
 
 
 
Man vill ju vara nära!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: