Vi sysselsätter oss medan vi väntar!

Ingen fölis har tittat ut än, men vi sysselsätter oss medan vi väntar. 
Idag var Elsa in till banan för första gågen i år. Tog oss en halvtimme att lasta när vi skulle dit, hon var verkligen inte särskilt sugen på att åka iväg. Men när vi skulle hem tog det två minuter, så det går ju åt rätt håll iallafall!
Vi hade Ida, Signe och Mammuten med oss som assistenter och fotografer.
 
 
 
Hemma har vi plockat bort slaggjorden, men nu åkte minsann "fegsnöret" på igen. Lite skuttande blev det i protest över blötare partier av banan, men vi hade nog inte behövt den. Men better safe than sorry!
 
 
 
Inte så konstigt att hon börjar ha en välmusklad hals va? 
 
 
Elsa tyckte att det läskigaste av allt var att komma av banan och titta på våra grejer i påselningsbåset. Fullkomligen livsfarligt med enorm, rosa påse! Vi fick stanna utanför och klicka av, sen krävdes det lite bogsering innan hon gick med på att stå därinne och bli avselad. Vattenkannan kom till hennes fasa också med, men efter lite lätt steppande och rullande med ögonen när den dök upp så stod hon väldigt snällt och fint medan jag hällde vatten på hennes ben. Vi sparar tvättandet av resten av kroppen till bättre väder!
 
Nu ska jag snart klampa iväg till stallet och fortsätta min campingtrip. Har lite feeling att det blir bebis inom kommande dygnet faktiskt. Egenhändigt har jag ju räknat ut hennes földatum till 2.5 så får ju hoppas jag har rätt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: