Dagen som var

 
Idag har vi mest haft en pysseldag. 
 
Elsa har skrittat en runda med Jackson. Medan Simone har gjort lösgörnade övningar i snöre, väldigt hälsosamt. Har blivit en lång paus med dem, man behöver nämligen två händer för att få till dem! Sen strech och massage för bägge två. Simone har äntligen lärt sig att massageapparater inte äter upp ens småländska hästar. Gäspandet och tuggandet kommer däremot fortfarande fram först när man är klar och sätter undan maskinen.. Men hon står iallafall avslappnat på alla fyra benen och andas medan man håller på nu. 
Elsa och sin sida har alltid älskat massage. Hon meddelar klart och tydligt vilka ställen det är jätteskönt på, och vilka ställen det inte alls är skönt på. Taskigt nog fattar morsan aldrig vinken utan masserar minst lika länge på ställen där hon kunde hålla sig ifrån.. Elsa fick också prova lite täcken. Har liksom inget vintertäcke i storlek 125 för jag var så väldigt säker på att hon skulle gå i 135 täcken vid dethär laget. Tji fick jag för det. Hade fått plats två Elsor i främre änden på vintertäcket Fanny hade i samma ålder. Nätt prinsessa vill ha nytt, eget täcke. Tur att det är Black Friday på fredag..
 
Fröken Ariel har kommit in och stått på gången, blivit borstad och lyft på fötterna. Hade ganska bra ångets över hur eftersatt hon blev under min konvalecens. Man skolar inte fölungar med sin dominanta hand i gips direkt. Men hon verkar då inte tagit nån skada direkt, har gått snabbt att få henne i fas med sin "utbildning" och dessutom smärtfritt. Tänk snart är vår och dags för henne att få bekanta sig med sele och huvudlag. Tiden går vansinnigt fort alltså! Hon verkar till skillnad från storasyster bli en rejäl bit. Ordentligt bakhög är hon för dagen, har stora knän och jag tror aldrig jag sett en så muskulös fölunge faktiskt. Elsa kanske förblir 125 i täcken, men jag har sparat en del av Fannys 145 täcken med Ariel i tankarna. Fast vad vet man, hon kanske blir än mindre än Elsa, men än tanker istället för en balettdansös!
 
 
Bjuder på en några dagar gammal bild på trött Elsa i lösdriften.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: