Bilen är besiktad


 Tackochlov. Hade fått ett seriöst damp anfall om den inte gått igenom, så det var ju tur! Annars har dagen varit mycket lugn och skön. Alldeles underbart väder, strålande sol från en klarblå himmel, så hästarna fick vara ute längre än vanligt. Inget dom hade något emot den här gången. Pysslat mycket på eftermiddagen. Gick igenom Ving, Nectarine, Pin, Osten och Opera med Photizon, borstat och myst lite. Jätteskönt med sådana dagar!
 Imorgon är det dags för lugna sandjobb med nästan allihop. Valle ska gå med öppet huvudlag första gången någonsin, Marcus kör, så min överlevnad är tryggad. Men inte arm musklerna, för Notte ska gå första snabbjobbet på nästan 2 månader. Puh kan bli tufft! :)

 Jackson fick inte mycket till promenad idag, men vi var ner och hälsade på Line en sväng. Hennes försvunna tidtagare dök nämligen upp. I hennes gamla jacka, den klockan tålde minsann en tur i tvättmaskinen. Varför kunde inte min göra det? Så Jackson fick busa lite med Gucci och så blev han, enligt honom själv, nästan uppäten av Ice. Jisses vad liten fegis skrek när stora schefärn kom farande och morrade! Ingen tuff kille då inte, men det gick sist och slutligen jättebra. Men efter den adrenalinchocken sover han väldigt gott i soffan nu. Skönt för jag har fortfarande lite träningsvärk efter gårdagens promenad. Ska bli väldigt skönt när det är slut på denhär halkan och man slutar spänna sig så vettlöst när man är ute och går. Men peppar peppar så har jag inte trillat än. Vet vissa i min närhet som står på öronen dagligen.. :p

 Näe nu luta sig bakåt i soffan och läsa Ronden! Tjing tjing!

 
 
Snart kan man busa på stranden igen




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: