Year in Review

 
 
 
Mitt år började i Tyskland, med travresor till Frankrike. Här är finaste Nectarine med Åsa Svensson på Vincennes. Saknar min underbara Nectis! <3
 
 
Sen flyttade vi hastigt, lustigt och väldigt oplanerat hem. Fanny och jag. Gladast för det blev nog Tubbe.
 
 
Mest lidande av det beslutet blev nog denhär damen. Och pappas ekonomi.
 
 
Vi hade längsta sommaren nånsin. Jackson fick sommarfrisyr tidigt.
 
 
Örter plockades, torkades och maldes inför vintern.
 
 
Vi lärde oss att Fanny älskar att bada, men inte kan simma...
 
 
Tubbe kvalade igen. Vann sitt kval med Akseli Lahtinen i sulkyn.
 
 
Startade några gånger med hyggliga resultat, med Hannu Hietanen i sulkyn. Och mig en gång.
 
 
Jag återupptog mitt båtjobbande i maj.Wasa Express heter skutan.
 
 
Calle blev inkörd i Juli och kom hem i Augusti.
Mamma förväntade sig att han åt människor till frukost och tinkertanter till lunch.
Tji fick hon för det. 
Kastration av tjuren Ferdinand blev det ändå i september.
 
 
Bertil och Berta föddes i Juli.
 
 
Fanny klarade premie i september. På ett bananskal, men ändå.
 
 
Sen blev hon utegångsfår med brorsan.
 
 
Jul blev det sen, snön var än mer ovillig än denna bildens tomte.
 
Och imorgon är det 1 januari och då har jag en 2 åring, en 3 åring och en 12 åring. 
Shit. Nyss var det ett föl och ett dräktigt avelssto och en utleasad 9 åring.
 Tiden går fort!
Och jag har fortfarande ingen aning om vad jag ska göra med mitt liv..
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: