Effektiv...

Oj vilka effektiva dagar jag haft, har städat bilen både in- och utvändigt. Ni kan faktiskt inte förstå hur nödvändigt det var!!! Har dessutom bokat tid för klippning och slingor nästa vecka. Lika behövligt det.. Så nu är det tydligen vår på riktigt!
 
Antagliga orsaken till mitt utbrott av effektivitet med sånt jag är bra på att förtränga är att bägge flickorna var lediga igår, hade så mycket tid över trots bilstädning och storhandling att jag faktiskt frivilligt satte mig på mammas fläckiga djur och red ut en rätt så lång tur med mamma och Tubbe. Sen fick Elsa gå en promenad med huvulag och sele också. Vi har även bomull och tungband nu och det är inga större konstigheter. Nästa vecka börjar vi tömköra. Räknar med att all is är borta och den mesta leran torkat upp då. Kan vara lite åt det förhoppningsfulla hållet, men det sista som dör är hoppet!
 
Fanny har joggat en sväng idag, hade tänkt köra intervaller med bägge, men det har blåst storm inatt och på morgonen, så vägarna var till stor del frusna fortfarande.. Även om vi hade soligt och fint från förmiddagen så tinade vägarna inte upp där det var skuggigt länge. Tråkigt, men så är det med naturenskrafter.. Men Fanny kändes verkligen jättefin. Lugn och inget hopp-eli-hopp på hela turen fast hon bara fick gå mycket blygsamt tempo. Kanske inte var entömsbettet i lördags, kanske det är dags för en ny fas?
 
Lorei skrittade jag ut tillsammans med hundarna, och hon var tyvärr fortfarande hel nipprig. Höll på föll ihop av fasa när Jackson försvann in i skogen och när isen krasade under Shiras tassar. Hoppas hon landar i sig själv nu när det blir flera lediga dagar.. Var nog tur att det inte blev intervaller för hennes del, vete tusan var vi hade landat isåfall..
 
Trevligare nyheter är dock att min uppfödning Calle startade på Eskilstuna idag, tog sig en kort galopp kort efter start men sen höll sig på benen och spurtade fint mellan hästar och fick sig en liten peng. Så efter sju sorger och åtta bedrövelser verkar han äntligen vara på gång igen!
 
 
En uppställningsbild på Calle som två åring


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: