Bloggtorka

 
 
Har varit ohyggligt social sista tiden.
I fredag var det middag och girl talk med en god vän sedan många, många år tillbaka. Våldgästade henne övernatten, och åkte på jobb tidigt på lördag. Mjukstartade återkomsten till arbetslivet med ett 14 h pass och körde sen hem på det.
Och idag var jag iväg och storhandlade.
Senast veckorna har det varit höjden av socialt liv om jag släpat mig till lokala mataffären..
 
Sen har det ju varit värdelöst på hästtränarfronten. Storm både söndag och måndag. I söndags hade vi vindbyar på 32m/s. Så det var inte riktigt nåt alternativ att ge sig ut och köra häst. Tärligare idag, men fortfarande kraftiga vindbyar. Hade gått att köra på åkern, om den inte varit så blöt.. Känns för osäkert att ge sig ut på vägarna när det flyger omkring kvistar och skräp. Vi har ju så pass smala vägar, som ändå är rätt bra trafikerade att det är onödigt att ta risker. Har longerat idag istället. Gick så bra så.
 
Och så har jag misshandlat stackars Tubbe med klippmaskinen. Hjärtan på rumpan fick han! Han är jättesnäll att klippa, bara nacken han tycker är skitläskigt. Huvudet har jag inte tagit. Blev inte jättesnyggt. Jag är rätt värdelös på att klippa häst. Och så har han mammutpäls dessutom. Speciellt på magen var det riktig ull, skitsvårt att klippa. Annars var det mest höfterna, bakknäet och armbågarna som nu ser lite sisådär ut. Klippte med 3mm skäret så han är inte helt naken. Sen var det på med vintertäcket med hals. Rätt nöjd var han att få kvällsmat sen när det var klart.
 
Imorgon blir det snabbjobb på banan. Har hittat lopp åt oss den 1 december. Tanken är att vi ska till Pori då. 2100auto max 80000€.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag ska ge mig på en fransk lilja på rumppan när jag klipper.

2013-11-19 @ 18:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: