Fortfarande förkyld!!!

Börjar tröttna på Elsas förkylning nu. Hon har varit förkyld i över en månad nu. Snoret är löst och rinner, ingen feber har hon och hon var toppenfin när jag körde henne igår. Idag hade hon tagit siesta när jag skulle ta in henne för att köra, vi låg/satt och mös en stund i lösdriften eftersom hon bestämt hävdade att söndagen är helgad vilodag. Hon passade på att lägga huvudet i famnen på mig och hosta rejält några gånger också. Såpass att jag hade famnen full med slem. Så hon fick sova klart och jag tog in Fanny istället. Jäkla elände alltså! 
 
 
Trevligt att du mockat!!!
 
 
Nee inte stiga upp matte...
 
 
Inte fota heller, bara myyysa!!!
 
Ska försöka söka fram lite anisfrön imorgon och koka slemlösande huskur åt henne. Hjälper inte det får vi be nån veterinär skriva ut riktig medicin. Tappar tålamodet med allt dethär väntandet. Skulle troligen gå om väldigt mycket snabbare om hon blivit ordentlig sjuk istället för att bara vara lite snorig och hostig..
 
Fanny fick en spa dag med en Tens behandling, lite massage och kelande. Hon var på väldigt behagligt humör, fram tills att jag linimentade bakknäna iallafall...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: