Nöjd!!!

 
Oj vad nöjd jag är med mina flickor idag. Bägge har gått fort, 3000m först, 1.38. Fanny hade sällskap och klättrade i rygg första heatet i princip. Inte alls trevligt att vara tvungen att gå bakom någon annan när man är van vid att vara först.. Sen 2000m på 1.27. Fanny avslutade på 1.19 var inte helt 100 i aktionen sista biten, men kämpade på bra ändå. Upptäckte när jag duschade henne att måndagens massage med arnika följt av Back on Track bogskydd över natten hade blistrat... Så inte så konstigt att det tog emot sista biten!
Lorei avslutade inte lika fort, men gick jämnare tempo och landade på samma sluttid. Hon kunde dessutom skritta riktigt avslappnat efteråt. Hennes maxtempo i skritt är 6 minuter, jag skojar inte.. Nu höll hon 7 minuters tempo hela varvet runt. Följaktligen låg hon 10 slag bättre i puls än hon gjort tidigare också. Så nöjd med henne!
 
Tragiskt nog är de brunstigare än någon levande varelse borde kunna vara. Lorei skrek och slog med svansen bara jag borstade henne över ryggen idag. Och efter att jag tog in henne på kvällen och sömmade om henne fram gick dom bärsärk och skrek efter varandra som tokiga innan jag fick in dem i samma hage igen. Byta söm i skorna kan ju eventuellt betyda också betyda könsbyte så när dom väl återförenades blev det en spark-, kiss- och skrik- ceremoni utan dess like. Härligt med ston ibland! Just nu hade det lockat fruktansvärt med en valack eller två..
Tur dom var så duktiga ändå!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: