Elsa blev longerad

Och min kära mor fick föreviga lite. Jag har iallafall en väldigt fotogenisk unghäst!
Är faktiskt lite chockad över hur duktig hon är i linan. Bommarna går hon snällt över i sällskap med mig, men ensam på lina visade hon minsann att hon kollat hur Chicko kilat förbi, man kunde gå både ytterom och på insidan. Mycket elegant!
 
 
 
 
Malin Granfors foto.
 
Malin Granfors foto.
 
Malin Granfors foto.
 
Malin Granfors foto.
 
 
Och nu blev det dessutom så att min perfekta plan om att börja fölvaka på dygn 319 (natten till måndag) kändes idag plötsligt väldigt optimistisk. Lorei har släppt bäckenbanden helt och juvret har fyllts på rejält bara sen igår. Spenarna är inte fyllda än, men misstänker att det kan gå hastigt. Så Tubbe fick flytta in som granne åt Elsa, och den redan erfarna barnmorskan Fanny fick gå ut med Lorei. Hoppas innerligt att det inte kommer inatt, väntar på min nyinköpta babywatch kommer troligen på posten imorgon, och det är ju högst onödigt att jag köpt den och kommer bombaderas med FB reklam på barngrejer resten av livet om den inte ens kommer att behöva användas! Har inte heller hunnit få husbilen på plats, så får snällt knalla hemifrån och kolla henne inatt.. Kan vara att husbilen behöver hjälp av traktorn för att ta sig på plats nämligen, så det är inte så bara att köra dit den. Hehe...
 
Håll tummarna för att jag får föl snart, men inte för snart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: