Elsas största skräck..

Elsa totalvägrade gå nära vattenslangen de gånger vi var på banan ifjol. Och när Elsa totalvägrar gå nånstans så tar det timmatalet att få henne att göra som man vill, när hon sätter den sidan till. Så vi inledde duschkarriären med hink och svamp. Nu har vi avancerat:
 
 
Ni kan inte ens föreställa er hur otäckt det är!
 
Sen när det är acceptabelt så får jag va påhittig och mecka ihop en slang bit med en tratt och vänja in henne med vatten ur slang. Det är härligt vad påhittig man får vara när man har en häst med bestämda åsikter.. Tänker mig att det kommer att gå enklare med att duscha på okänt ställe om hela rutinen är välbekant.. Livet utan egen duschspilta är hårt alltså.
 
Tanken att börja hälla vatten på kommande "lillebror" så snart han kommer ut har slagit mig alltså....


Kommentarer
Postat av: Fiioli

2 av våra 3 hästar är så livrädda för vattenslangen att grimmor och grimskaft går sönder innan man har en chans att vänja dom. Har bara söndrat en grimma än då jag tvättat med svamp och hink. Den tredje hästen var så pass ung när han kom till oss, så han börjar bli inlärd att vatten är okej redan. 😅

2018-04-20 @ 09:38:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: